Brukerundersøkelser og Survey

Med Sermo Survey kan vi tilby våre bedriftskunder en avansert men samtidig enkel måte å få tilbakemeldinger fra deres kunder. Finn ut hva som kan forbedres i deres tjenester og finn ut hvordan dere kan få mer fornøyde kunder. Ved å gi deres kunder en mulighet til å dele opplevelsen og mulighet til å gi tilbakemeldinger, viser deres bedrift en positiv holdning og samtidig viser kundene at deres mening hos dere faktisk har noe å si. Se en eksempel på vår løsning for kundeundersøkelser Her er også noen utdrag om kundeservice og kundetilfredstillelse:

 

  • Det tar 12 positive erfaringer for å veie opp en uløst negativ opplevelse. - Understanding Customers
  • Nyheter om dårlig kundeservice når dobbelt så mange ører som god kundeservice. - White House Office of Consumer Affairs
  • I følge kunder, kundeservice medarbeidere klarte ikke å svare på spørsmål som de hadde 50% av tiden - Lee Resources
  • i 2015: 67% av kundene la på røret i frustrasjon når de ikke kunne snakke med en ekte person. - Lee Resources
  • 75% av kunder synes det tar altfor lang tid å komme fram til en kundebehandler. Lee Resources
  • 80% av selskaper sier at de leverer en høy kvalitets kundeservice til sine kunder. Kun 8% av kunder syntes det samme om disse bedriftene - Lee Resources,USA
  • 91% av ufornøyde kunder vil ikke være villig til å gjøre et nytt kjøp igjen. - Lee Resources
  • En løst kundeklage i kundens favør vil resultere i en ny handel fra samme kunde 70% av tiden - Khill Surveys
Hvordan er Undersøkelser brukt i psykologi Research? En undersøkelse kan brukes til å undersøke egenskaper, atferd, eller meninger av en gruppe mennesker. Det finnes forskjellige måter å utføre disse på, som for eks: et strukturert intervju, hvor forskeren spør hver deltaker spørsmålene direkte, eller i form av et spørreskjema, hvor deltakeren fyller ut undersøkelsen på hans eller hennes eget. Undersøkelser er generelt standardisert for å sikre at deltakerne lett forstår innhold og formål av undersøkelsen, slik at resultatene kan generaliseres til en større populasjon.

Fordelene ved å bruke spørreundersøkelser

En av de store fordelene med å bruke spørreundersøkelser er at de tillater undersøkeren å samle en stor mengde data relativt raskt og billig. En undersøkelse kan gis som et strukturert intervju eller som en selvstendig rapport mål, og data kan hentes personlig, over telefon, eller på en datamaskin. Nettbaserte undersøkelser tillater bedrifter og private til å samle inn en stor mengde data, digitalt og gjør det lettere å sammenligne resultater med tidligere undersøkelser.

Ulemper ved å bruke spørreundersøkelser

Et potensielt problem med skriftlige spørreundersøkelser er at det forekommer slurving, noe som kan føre til ukorrekt data og informasjon. Eksperter foreslår at avkastningsrater av 85 prosent eller høyere regnes som gode, men noe under 60 prosent kan ha en alvorlig innvirkning på representativitet av utvalget. Dårlig undersøkelse konstruksjon og administrasjon kan undergrave ellers godt designede studier. Det blir med dette svært viktig at svaralternativene som presenteres til deltaker reflekterer og forutser faktiske realistiske valg som deltaker kan lett forstå. Den sosiale standarden kan begrense riktigheten av svar som gis, der folk ønsker å vise seg som en bedre versjon av seg selv ved å gi svar viser at de deltar i en mer sunn atferd eller holdning enn det de gjør i det virkelige liv.